Prasa2011-01-12
1

“Twój Styl” liderem, sprzedaż “Shape” spadła o połowę

W październiku 2010 r. liderem sprzedaży wśród miesięczników shoppingowych i lifestylowych był jak zwykle “Twój Styl”. Zanotował on jednak spadek, tak jak większość tytułów w segmencie. Najwięcej, bo aż o 50 proc. zmalał wynik “Shape”.

Rozpowszechnianie płatne razem “Twojego Stylu” w październiku ub.r. wyniosło 245 425 egz. i było niższe o 4,34 proc. niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 230 244 egz. znalazł się magazyn “Avanti” (Agora SA), którego rozpowszechnianie płatne razem w porównaniu do października 2009 roku wzrosło o 7,7 proc.

Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Joy” (Marquard Media Polska), który w październiku ub.r. rozszedł się w nakładzie 146 035 egz. Tytuł ten zanotował spadek o 14,36 proc.

Największy wzrost zanotował magazyn “Hot Moda & Shopping” (Marquard Media Polska), zajmujące ósme miejsce w zestawieniu. Jego wynik sprzedażowy wzrósł o 20,17 proc. do  89 703 egz. (rok wcześniej tytuł ten wydawało jeszcze Edipresse Polska).

Z kolei największy, wynoszący aż 49,51 proc., spadek dotknął także wydawanego przez Marquarda miesięcznika “Shape”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w październiku ub.r.. wyniosło zaledwie 20 702 egz., co dało mu ostatnie miejsce w rankingu. W październiku 2009 roku “Shape” ukazał się jednak z dodatkiem i kosztował 12,50 zł, a w październiku 2010 roku nie miał dodatku i miał normalną cenę (7,50 zł).

Zobacz tabelę


Porównując dane z października 2010 r. do danych z września tego samego roku widać, że spadła sprzedaż wszystkich miesięczników poza “Avanti”, którego wynik poszedł do góry o 13,02 proc. Najwięcej stracił “Shape” (- 45,8 proc.). 
 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas