Prasa2015-02-24
0

„Twój Styl” na czele miesięczników. „Skarb” na drugim miejscu (dane PBC za II półrocze)

„Twój Styl”, „Skarb” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w II półroczu ub.r. Natomiast na czele dwumiesięczników jest „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od lipca do grudnia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,88 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,34 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 23. W analizowanym okresie czytany był on przez 6,68 proc. respondentów (wzrost o 3,31 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,14 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 3,15 pkt. proc. W II półroczu 2013 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i kulinarnym.

Zobacz tabelę


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Zobacz tabelę


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W II półroczu ub.r. jego czytanie zadeklarowało 1,53 proc. pytanych, po spadku o 0,83 pkt. proc.

Zobacz tabelę


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej prawie wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75. Wyjątkiem był tutaj „Sól i Pieprz”, który zanotował taki sam udział.

Zobacz tabelę

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2013 do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków oraz od lipca 2014 do grudnia 2014 roku na losowej próbie 19 318 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 342 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lipca do sierpnia 2014 roku nie był badany miesięcznik „Weranda Country”, od października do grudnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od listopada do grudnia 2014 roku - miesięcznik „Uroda”, od lipca do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i od września do grudnia 2014 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas