Prasa2014-09-19
2

„Twój Styl” najchętniej czytany (dane miesięczników i dwumiesięczników)

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w okresie od lutego do lipca br. - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od lutego do lipca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,76 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,17 proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 8,59 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,69 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,64 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym ogrodniczym, lifestylowym i kulinarnym.

Zobacz tabelę

 

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej trójki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Zobacz tabelę

 

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem były „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) - ich czytanie zadeklarowało 4,25 proc. pytanych. Dane te dotyczą jedynie lutego br., potem magazyn ten stał się miesięcznikiem. Na drugim miejscu znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem 1,96 proc. (rok wcześniej 2,19 proc.).

Zobacz tabelę

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej prawie wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75. Wyjątkiem był tutaj „Sól i Pieprz” notujący taki sam wynik.

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od stycznia do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, od marca do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a od maja do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas