W kwietniu br. wśród magazynów najwyższy cennikowy wzrost wpływów z reklam zanotowały „Party”, „Pani” i „Wprost”. Mniej niż rok wcześniej zarobiły z kolei „Viva”, „Twój Styl” i „Polityka”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez rabatów i autopromocji) były wyższe od tych w kwietniu ub.r. o 6,2 proc. i wyniosły nieco ponad 329 mln zł.
Faktyczne przychody mogły jednak zmaleć, ponieważ w pierwszym kwartale br. spadły o 14,7 proc. do 87 mln zł (według szacunków Starlinka - zobacz szczegóły), mimo że w ujęciu cennikowym zwiększyły się o 18,3 proc. (więcej na ten temat).
W kwietniu br. najwyższe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych w skali roku zanotowały „Party”, „Pani” i „Wprost”. „Party” zarobiło 33,8 proc. więcej (10,3 mln zł), „Pani” - 26,5 proc. więcej (8,4 mln zł), a „Wprost” - o 19,2 proc. więcej (9,9 mln zł).
Reklamodawcy wydali więcej niż rok wcześniej także w „Newsweeku” (wzrost o 8 proc., do 8,9 mln zł), w „Tele Tygodniu” (wzrost o 6,5 proc., do 12,9 mln zł).
Mniej na reklamach zarobiły z kolei zajmujący pierwsze miejsce „Twój Styl”, a także „Viva”, „Polityka” i „Claudia”. Wpływy „Twojego Stylu” spadły o 6,7 proc, do 25,6 mln zł, „Vivy” - o 13,7 proc., do 12,6 mln zł, „Polityki” - o 5,2 proc., do 7,8 mln zł, a „Claudii” - o 6 proc., do 7,8 mln zł.
Zobacz tabelę