Prasa2020-01-31
2

„Twój Styl”, „Viva!” i „Tele Tydzień” z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, w dół „Wprost” (TOP10)

Wydatki na reklamę w magazynach wzrosły cennikowe w 2019 roku względem 2018 roku o 3,4 proc. Liderem przychodów był miesięcznik „Twój Styl”, a „Świat Kobiety” i „Viva” odnotowały najwyższy wzrost. Jedynym tytułem z czołówki, którym w tym okresie zmniejszył wpływy reklamowe był „Wprost”.

W okresie od stycznia do grudnia 2019 roku magazyny zarobiły na reklamach 4,77 mld zł. Było to 3,4 proc. więcej względem 2018 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, netto, bez VAT, bez rabatów).

Liderem przychodów wśród magazynów pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 339,4 mln zł, wyższymi rok do roku o 21,5 proc.

Drugie miejsce  należy do „Vivy” (Edipresse Polska), która zarobiła 330,3 mln zł, czyli 26,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Podium zamyka „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) z 211,5 mln zł przychodów, wyższych rok do roku o 25,1 proc.

„Party” (Edipresse Polska) zwiększyło przychody reklamowe o 3,5 proc., do 166,2 mln zł, a „Pani” (Wydawnictwo Bauer) – o 11 proc., do 140,1 mln zł.

„Przyjaciółka” (Wydawnictwo Bauer) zarobiła 8,8 proc. więcej – 125,6 mln zł. Wydatki na reklamę w „Życiu na gorąco” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły rok do roku o 9,5 proc., do 117,3 mln zł, a w „Świecie kobiety” - o 41 proc., do 102,4 mln zł.
Miesięcznik „Claudia” (Hubert Burda Media) zarobił na reklamach w omawianym okresie 102,2 mln zł, czyli 5,4 proc. więcej w porównaniu do 2018 roku.

Jedynym tytułem z czołówki 10 magazynów o największych wpływach reklamowych, który w 2019 roku miał przychody reklamowe niższe niż rok wcześniej był „Wprost” (PMPG Polskie Media) -  zmalały one o 2,5 proc., z 106,7 mln zł do 104,1 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas