Prasa2016-11-22
0

„Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Życie Bytomskie”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Ciechanowski”.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 20 812 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2015 roku o 7,49 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,03 proc. do poziomu 16 256 egz.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 13 002 egz., po spadku o 7,27 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press), który był 5. Jego średni wynik zwiększył się o 2,98 proc. i w ostateczności wyniósł 11 064 egz.

Z kolei najwięcej straciło „Życie Bytomskie” (Bytomska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy Redakcja i Wydawnictwo) - było to 14,36 proc. do poziomu 4 801 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 13. na 16.

Zobacz tabelę

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 9,22 proc. do poziomu 20 003 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (15 455 egz.; spadek o 10,10 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (12 872 egz., w dół o 5,75 proc.).

Największym wzrostem (o 4,85 proc. do 3 283 egz.) pochwalić się mógł tutaj „Kurier Internetowy” (Graffi Studio Janusz Ansion). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 18,27 proc. do 2 103 egz.

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas