W ub.r. na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Czas Chojnic”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Ostrołęcki”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w 2014 roku wyniosła 23 413 egz., po spadku względem poprzedniego roku o 4,57 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,96 proc. do poziomu 19 144 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 14 992 egz., po spadku o 4,73 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Czas Chojnic” (Magraf), który awansował z miejsca 15. na 12. Jego średni wynik zwiększył się o 3,95 proc. i w ostateczności wyniósł 6 745 egz.
Z kolei najwięcej stracił „Tygodnik Ostrołęcki” (Media Regionalne) - było to 16,96 proc. do poziomu 12 232 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na piąte.
Zobacz tabelę
W grudniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem grudnia 2013 roku zmniejszył się o 1,39 proc. do poziomu 25 519 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (19 464 egz.; spadek o 7,38 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (15 970 egz., w dół o 5,27 proc.).
Jedynym wzrostem (o 14,26 proc.) pochwalić się mógł tutaj „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard”). Z kolei najwięcej stracił „Tygodnik Ostrołęcki” - było to 14,91 proc.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.