Prasa2013-03-29
4

Tygodniki yellow tracą, liderem „Życie na Gorąco”

W styczniu 2013 roku w segmencie tygodników yellow na pozycji lidera uplasowało się „Życie na Gorąco”. Wszystkie pisma zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem - był to m.in. efekt chwilowego braku ich dystrybucji w sieci Kolportera.

Wszystkie tygodniki yellow wydawane są przez Wydawnictwo Bauer. Pozycję lidera w tym segmencie zajęło pismo „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2013 roku względem stycznia 2012 roku spadła o 10,33 proc. i wyniosła 557 354 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja należała do „Twojego Imperium”. Tytuł ten zanotował najmniejszą stratę wyniku sprzedażowego w zestawieniu wynoszącą 9,39 proc. do poziomu 305 802 egz.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 19,97 proc. do 210 346 egz.

Z kolei największy spadek zanotował tygodnik „Na Żywo”. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmalała o 23,49 proc. i ostatecznie ustabilizowała się na poziomie 143 397 egz.

Spadki te spowodowane były w znacznej mierze tym, iż w okresie od 2 do 13 stycznia br. tytuły Bauera nie trafiały do punktów obsługiwanych przez Kolportera - jednego z dwóch największych dystrybutorów prasy w Polsce (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę

 

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. jedyny wzrost sprzedaży zanotowało „Twoje Imperium” (wyniósł on 5,17 proc.). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił tygodnik „Na Żywo” - było to 20,94 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas