Prasa2012-08-21
0

Tylko „Fun Club” zyskał wśród pism młodzieżowych, liderem „Bravo”

W maju br. prawie wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Dziewczyna”. Wzrostem pochwalić się mógł jedynie „Fun Club”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w maju br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 157 923 egz. i stratę względem maja ub.r. wynoszącą 21,89 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 73 544 egz., notując spadek wynoszący 1,74 proc.

Z czwartej na trzecią pozycję awansował także wydawany przez Bauera miesięcznik „Fun Club”, którego sprzedaż ogółem wzrosła o 5,91 proc. i wyniosła 68 655 egz. - jednocześnie jest to jedyny wzrost w zestawieniu.

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. W maju br. sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 35 311 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 17 685 egz. (ostatnie miejsce). Tym samym oba pisma odnotowały największe spadki względem maja ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem o 51,98 proc., a „Popcornu” - o 36,09 proc.

Obecnie „Popcorn” wydawany przez BPV kosztuje 3,99 zł, a „Dziewczyna” - 4,99 zł, natomiast w maju ub.r. oba tytuły były tańsze i kosztowały odpowiednio 2,99 zł i 3,39 zł.

Zobacz tabelę


Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 40,22 proc. w maju br. względem kwietnia br. zanotował “Popcorn”. Z kolei najwięcej stracił tutaj “Fun Club” - aż 23,38 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas