W marcu br. jedynym dziennikiem, który zanotował wzrost średniej sprzedaży, była kierowana przez Tomasza Sakiewicza „Gazeta Polska Codziennie”. Reszta tytułów straciła, a największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita”.
Liderem sprzedaży wśród dzienników pozostał „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W marcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 355 220 egz., co oznacza spadek o 10,32 proc. w porównaniu do marca 2012 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w marcu br. sprzedawało się średnio w liczbie 217 145 egz., po spadku o 12,52 proc.
Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 160 493 egz., czyli o 4,85 proc. mniejszą niż rok wcześniej.
Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 62 624 egz. Zanotowała ona największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,52 proc.
Drugi największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował inny dziennik Presspubliki - „Gazeta Giełdy Parkiet”, plasujący się na ostatnim miejscu. Jego wynik zmalał o 15,21 proc. do 3758 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 28 282 egz. To o 7,02 proc. więcej niż w marcu 2012 roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu siódmym.
Zobacz tabelę
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 1,79 proc.) pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - wyniósł on 4,66 proc.