Telewizja2017-01-11
15

Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”

W pierwszych trzech dniach nadawania nowy kanał HGTV Home & Garden oglądało średnio 37,3 tys. widzów. Do tej pory najwięcej widzów zgromadziła „Maja w ogrodzie”. - Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski z TVN.

HGTV Home & Garden to nowa lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Kanał poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie” i „Musisz to mieć”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (np. „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (np. „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).

Średnia widownia HGTV Home & Garden w okresie od 7 do 9 stycznia 2017 roku wyniosła 37,3 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN.

Pierwszego dnia stacja miała 0,39 proc. udziału w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. 8 stycznia br. udziały zwiększyły się do odpowiednio 0,59 proc. i 0,66 proc., natomiast w zeszły poniedziałek wyniki te wyniosły 0,38 proc. i 0,59 proc.

Nowy kanał notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w listopadzie ub.r. stacja ta miała 0,08 proc. udziału w 4+ i 0,06 proc. w 16-49.

- Uruchamiając HGTV, spodziewaliśmy się sukcesu, a tak dobre wyniki w pierwszym weekendzie nadawania są najlepszą prognozą dla rozwoju kanału. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów Grupy TVN. - Prawie 0,7 proc. udziału w grupie 16-49 to wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych. Widzowie spędzili średnio 40 minut przed telewizorem to najlepszy dowód siły naszej ramówki. - dodaje.

Zobacz tabelę

Największą widownię na antenie stacji w pierwszych trzech dniach nadawania przyciągnął magazyn „Maja w ogrodzie”, który został pokazany 8 stycznia o godz. 10.00. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 129,8 tys. osób, co przełożyło się na 1,36 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął program „Dorota was urządzi!” (119,1 tys. widzów; 0,73 proc. udziału; emisja 8 stycznia o 21.14), a podium uzupełnia „Polowanie na mieszkanie” (118,7 tys. widzów; 0,80 proc. udziału; emisja w niedzielę o 16.55).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze amerykański program „Misja: Remont” (115,3 tys. widzów; 1,02 proc. udziału; emisja tego samego dnia o 12.30) i dokument „Najdziwniejsze domy świata” (112,1 tys. widzów; 0,91 proc. udziału; ten sam dzień o 13.30).

Zobacz tabelę

Uruchomienie HGTV Home & Garden wspierać będzie duża kampania promocyjna, która rozpocznie się w lutym br.

Autor:mk

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas