Biznes2021-05-28
3

Unilever będzie produkować mięso z grzybów

Koncern Unilever, właściciel m.in. takich marek jak Knorr czy The Vegetarian Butcher, rozpoczął współpracę z firmą Enough (wcześniej: 3F BIO). Dzięki temu rozszerzy swoje portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie mykoprotein.

Do wyhodowania wysokiej jakości białka, Enough wykorzystuje unikalny proces fermentacji zero waste. Naturalne grzyby są karmione odnawialnymi surowcami – m.in pszenicą czy kukurydzą. Powstałe mykoproteiny Abunda (mięso roślinne z grzybów) stanowi w pełni wartościowy składnik pożywienia posiadający zarówno wszystkie niezbędne aminokwasy, jak i wysoką zawartość błonnika pokarmowego.

- W przemyśle spożywczym zachodzą bardzo dynamiczne zmiany. Produkcja zdrowego i zrównoważonego białka jest jednym z globalnych priorytetów. Bardzo cieszymy się ze współpracy z Unileverem i marką The Vegetarian Butcher, która wspiera nasz rozwój oraz zapewni szeroką dostępność naszych rozwiązań - komentuje Andrew Beasley, commercial director w Enough.

Unilever inwestuje w roślinne zamienniki mięsa

- Roślinne zamienniki mięsa są jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Unileverze. Współpraca z firmą Enough pomoże nam opracować i rozwijać bardziej zrównoważone produkty białkowe, które są smaczne, pożywne i przyczyniają się do pozytywnej zmiany - powiedziała Carla Hilhorst, wicedyrektor wykonawczy ds. badań i rozwoju w dziale foods & refreshment w Unilever.

Celem Unilever jest osiągnięcie do 2025-2027 roku sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw mięsa na poziomie 1 miliarda Euro. To jeden z elementów globalnej inicjatywy "Future Foods", której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska, pomoc ludziom w przejściu na zdrowsze odżywianie oraz przyczynienie się do zmniejszenia wpływu globalnego łańcucha żywnościowego na środowisko. Współpraca z Enough ma stanowić kolejny krok do realizacji programu.

Rośnie rynek alternatyw mięsa

Roślinna marka Unilevera - The Vegetarian Butcher - do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz różnorodne mieszanki roślinnych białek. Menu marki obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach.

Według tegorocznych badań Boston Consulting Group, sektor roślinnych zamienników mięsa w 2035 roku osiągnie wartość 290 miliardów dolarów

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas