Reklama2013-01-30
3

UOKiK zgodził się na badanie reklam outdoorowych Postar

AMS, Clear Channel i Ströer Poland mogą powołać spółkę joint venture, która zrealizuje badanie Postar obejmujące nośniki reklamy zewnętrznej - zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK ocenił, że realizacja Postaru spowoduje wzrost jakości usług na rynku reklamy outdootowej. „Zapotrzebowanie rynku (informacje wynikające z opinii konkurentów i domów mediowych) na badania efektywności nośników reklamy zewnętrznej, będące standardem rynkowym powoduje, iż utworzenie wspólnego przedsiębiorcy, który prowadził będzie badania efektywności nośników reklamy zewnętrznej dostarczające tak szczegółowych danych jak wiek, płeć czy wykształcenie osób mających kontakt z nośnikami reklamy zewnętrznej, przyczyni się do zagospodarowania niszy rynkowej, na której nie ma obecnie żadnych produktów” - czytamy w uzasadnieniu decyzji Urzędu.

Spółkę joint venture, która przeprowadzi Postar, utworzą AMS, Clear Channel i Ströer Poland, najwięksi właściciele nośników reklamy zewnętrznej. Przy czym spółka będzie miałą formułę otwartą, więc będą do niej mogły przystąpić kolejne podmioty.

Pierwsze wyniki Postaru powinny być dostępne w drugiej połowie br., natomiast zakończenie jego wdrażania ma nastąpić w III kwartale przyszłego roku.

>>> Spadają wydatki na reklamę zewnetrzną

Na czym polega Postar? -  To dosyć złożony proces. Generalnie można go podzielić na trzy części. Pierwszy element to pomiar natężenia ruchu. Następnie określenie liczby kontaktów. I tu ważna uwaga: w ślad za naszymi kolegami z Wielkiej Brytanii czy Niemiec zamierzamy używać wskaźnika VAC (Visibility Adjusted Contact), czyli kontaktu dowiedzionego, a nie wskaźnika OTS (Opportunity to See), którym posługują się inne media. Ostatnim, trzecim etapem, jest badanie behawioralne odpowiedniej liczby respondentów przy użyciu urządzeń GPS. Dzięki tym danym będziemy mogli szacować zasięg kampanii, częstotliwość kontaktów oraz profil socjo-demograficzny odbiorców - opisywał na początku br. w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Andrzej Magdziak, prezes Grupy Ströer w Polsce (przeczytaj cały wywiad). - Na podstawie danych z badania wyznaczone zostają pakiety nośników różnych formatów w danym mieście skierowane do określonych grup odbiorców. W konsekwencji zmienia się sposób zakupu reklamy zewnętrznej: nie kupuje się określonych nośników, tylko ich pakiety gwarantujące dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Wyniki Postaru aktualizuje się dla danego miasta, jeżeli w jego sieci komunikacyjnej nastąpiły znaczące modyfikacje - mówił nam przed 3 laty, kiedy firmy outdoorowe zaczynały rozmawiać o wprowadzeniu Postaru, Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (przeczytaj tę rozmowę).

Według danych IGRZ w połowie ub.r. było w Polsce dokładnie 92 591 nośników reklamy zewnętrznej, z czego 32,7 tys. to nośniki małego formatu, 20,4 tys. - tablice o powierzchni 12 metrów kwadratowych, a 20,3 tys. - citylighty (zobacz szczegóły).

 

Autor:tw

Więcej informacji:UOKiK, Postar, reklama zewnętrzna

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas