Reklama2022-02-18
5

Modelka z zespołem Downa w kampanii Victoria’s Secret

Sofia Jirau przechodzi do historii Victoria's Secret jako pierwsza modelka z zespołem Downa zatrudniona do kampanii tej kultowej marki bielizny.

Sofia Jirau to 24-letnia portorykańska modelka z zespołem Downa. W świecie modelingu nie jest całkowicie anonimowa - występowała już na pokazach w ramach Nowojorskiego Tygodniu Mody. Sofia Jirau, która założyła również swoją własną markę, Alavett, powiedziała, że pozowanie dla Victoria's Secret jest "spełnieniem marzeń".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Sofía Jirau (@sofiajirau)

Victoria's Secret stawia na inkluzywność

Victoria's Secret zaangażował ją jako jedną z osiemnastu "dynamicznych kobiet", które zostały bohaterkami kampanii reklamowej kolekcji „Love Cloud”. To inkluzywna linia bielizny w rozmiarówce od 32A do 40DDD (biustonosze) i od XS do XXL (majtki).  - Ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria's Secret, który tworzymy - informuje marka.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Sylvia Kwon (@syl___buckler)

W kampanii biorą udział także: modelka w zaawansowanej ciąży Sylvia Buckler, transpłciowa Valentina Sampaio,  Devyn Garcia – modelka plus size, a także Miriam Blanco - modelka z niepełnosprawnością. Ponadto do akcji zaproszono strażaczkę Nez Perce Tribe-Wildland Celilo Miles, specjalizującą się w pilatesie  Jailyn Matthews.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Victoria's Secret (@victoriassecret)

Victoria's Secret słynie z kampanii i pokazów mody, do których angażuje największe światowe gwiazdy modelingu. "Aniołkami VS" były m.in. Alessandra Ambrosio, Miranda Kerr, Helena Christensen, Tyra Banks, Adriana Lima, Gisele Bündchen czy Doutzen Kroes.

W ostatnich latach marka była mocno krytykowana za brak uwzględniania ciał niemieszczących się w kanonie i prezentowanie bielizny tylko na białych, szczupłych kobietach. Głośnym echem odbiła się wypowiedź byłego już szefa marketingu Victoria’s Secret – Edwarda Razeka W 2018 roku ogłosił, że nie będzie zatrudniać modelek transpłciowych ani plus-size.

- Nie sądzę, że możemy być wszystkim dla wszystkich klientów. To specjalistyczna firma, a nie dom towarowy” - powiedział Ed Razek.

Gwiazda telewizyjna Jameela Jamil nazwała kiedyś Victoria's Secret "transfobiczną, fatfobiczną firmą, której celem jest wykluczenie większości kobiet". Do problemów marki przyczyniły się dodatkowo pandemia, spadające wyniki sprzedaży, zamykanie sklepów i anulowanie na fali ruchów społecznych (zwłaszca #MeToo) głośnego pokazu "Victoria's Angels".

Autor:jd

Więcej informacji:Victoria's Secret, inkluzywność

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas