Od stycznia do lipca br. wśród 10 magazynów z największymi wpływami reklamowymi jedynie „Newsweek Polska” zanotował ich spadek. Znacznie więcej niż rok wcześniej zarobiły natomiast „Viva”, „Twój Styl” i „Party”.
Wydawcy magazynów przez siedem miesięcy br. zarobili cennikowo na reklamach blisko 2 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To 15,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
Wpływy reklamowe „Twojego Stylu”, „Vivy”, „Party” i „Przyjaciółki” wzrosły w tym okresie bardziej niż całego segmentu magazynów. Pierwszy miesięcznik zwiększył przychody z reklam o 33,6 proc., do 126,9 mln zł. „Viva” zarobiła o 39,7 proc. więcej (103,6 mln zł), a „Party” - o 30, 2 proc. więcej (56 mln zł). Z kolei na reklamy w „Przyjaciółce” marketerzy wydali 46 mln zł, o 28,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Marketerzy przeznaczyli też więcej na reklamy w kilku innych tytułach. „Tele Tydzień” zarobił dzięki reklamom 77,1 mln zł (wzrost o 9,2 proc. w skali roku), a „Wprost” - o 3,5 proc. więcej (67,7 mln zł). „Claudia” zwiększyła przychody o 7,7 proc. (do 43 mln zł), a „Polityka” - o 14,4 proc. (do 42,6 mln zł), natomiast „Flesz” - o 9,8 proc. (do 40,7 mln zł).
Reklama | Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10) |
W dziesiątce najlepiej zarabiających na reklamach magazynów jedynie „Newsweek Polska” zanotował spadek na poziomie 14,1 proc., do 62,2 mln zł.
Zobacz tabelę