Reklama 2020-04-28
13

W Dentsu Aegis Network Polska wynagrodzenia niższe o 30 proc.? Firma: to jedna z rozważanych opcji

Pracownicy agencji należących do Dentsu Aegis Network Polska (m.in. Carat, Vizeum, dentsu x, iProspect) mieli otrzymać w poniedziałek informacje o planowanym obniżeniu im wynagrodzeń nawet o 30 proc. - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. - Rozważane są różne opcje i obniżka wynagrodzeń jest jedną z nich - wyjaśnia firma.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że centrala holdingu reklamowego Dentsu Aegis Network poinformowała o wprowadzeniu działań mających zmniejszać ekonomiczne skutki pandemii koronawirusa. Zagraniczne serwisy branżowe podawały wówczas, że władze  firmy miały zaproponować pracownikom obniżenie wynagrodzeń o 10 proc.

Z informacji serwisów Business Insider, AdAge i Adweek wynikało, że zostaną obniżone też wynagrodzenia manedżerów wyższego szczebla w DAN, mają być to cięcia większe w porównaniu z resztą pracowników. Konkretnych kwot jednak nie podano.

Wówczas polski oddział Dentsu Aegis Network stwierdził w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl, że opublikowane przez nas informacje nie są prawdą. Przekazano nam wówczas, że od momentu wybuchu epidemii koronawirusa głównym priorytetem sieci Dentsu jest ochrona pracowników, zachowanie i pielęgnowanie relacji z klientami oraz wspieranie lokalnych gospodarek i społeczności, w których działamy. Dodano, że w związku z oddziaływaniem COVID-19 na biznes w całej firmie uruchamiane są działania oszczędnościowe, aby zapewnić ciągłość działalności i zabezpieczyć środki utrzymania pracowników na całym świecie. Podkreślono, że w polskim biurze nie zapadły żadne decyzje dotyczące obniżki wynagrodzeń.

Propozycja: pensje niższe o 30 proc.

Jak wynika z naszych informacji pracownicy polskich agencji należących do Dentsu Aegis Network otrzymali propozycję obniżki wynagrodzeń o 20-30 proc. - w zależności od wielkości zarobków - przy zachowaniu dotychczasowego zakresu obowiązków. W odpowiedzi na naszą prośbę o komentarz szefów DAN w Polsce w tej sprawie nie otrzymaliśmy stanowczego zaprzeczenia tym doniesieniom.

- W Dentsu Polska analizowane skutki pandemii i rozważane różne warianty przeciwdziałania negatywnym skutkom biznesowym. W zeszłym tygodniu odbyły się wybory przedstawicieli pracowników, którym w poniedziałek została przedstawiona bieżąca sytuacja, predykcja do końca roku i możliwości reakcji przez firmę. Rozważane są różne opcje i obniżka wynagrodzeń jest jedną z nich. Zarząd Grupy prowadzi rozmowy z przedstawicielami pracowników jednak żadne decyzje jeszcze nie zapadły - przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Igor Żytka, corporate communication manager w DAN Polska.

W Publicis Groupe propozycja mniejszych pensji

Przypomnijmy, że w polskich oddziałach agencji należących do Publicis Groupe Polska również zaproponowano obniżkę pensji pracownikom - od kilku do kilkunastu procent. Kadra zarządzająca obniżyła swoje wynagrodzenia o 20 proc.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że nie jest brana pod uwagę obniżka wynagrodzeń w agencjach należących w Polsce m.in. do OMD Polska, Havas Media Group (m.in. Havas Media i Arena Media) czy w IPG Mediabrands (UM, Reprise, Initiative Warszawa) oraz w GroupM (MediaCom, Wavemaker, Mindshare).

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

Kilka dni temu Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku.

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe.

Agora zdecydowała także o zamknięciu miesięczników „Logo” oraz „Avanti”. Większość pracowników tych tytułów została zwolniona.

Porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą 20 proc. Natomiast wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało o zwolnieniu ok. 50 osób.

Wydawnictwo Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

Tymczasem zarządu Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.

Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń. Zwolnień nie planuje też TVP.

Autor: Beata Goczał

KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas