Większość kanałów informacyjnych miało w kwietniu br. większą widownię i udział w rynku niż rok wcześniej. Natomiast w porównaniu do marca br. ich oglądalność spadła - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Lider rankingu kanałów informacyjnych* - stacja TVP Info - miała w kwietniu br. 236,2 tys. widzów i 4,24 proc. udziału w rynku. Widownia kanału w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. wzrosła o 4,13 proc., ale w stosunku do marca br. spadła o 2,2 proc. Natomiast udział stacji w rynku wzrósł zarówno w ujęciu rocznym, jak i miesięcznym (odpowiednio o 0,24 pkt proc. i 0,59 pkt proc.)
Będący na drugim miejscu w zestawieniu kanał TVN 24 również zyskał oglądających w kwietniu 2009 roku w porównaniu do kwietnia 2008 roku - jego oglądalność wzrosła o 2,16 proc. do 146,5 tys. widzów i w tym ujęciu także poszedł do góry jego udział w rynku (o 0,10 pkt proc.). W porównaniu do marca br. widownia zmniejszyła się natomiast o 10,24 proc., ale udział wzrósł o 0,17 pkt proc.
Z kolei Polsat News miał w kwietniu br. co prawda średnio 15,6 tys. widzów, czyli o 15,19 proc. mniej niż miesiąc wcześniej, ale jego udział w rynku nie zmalał i wynosił 0,28 proc., czyli tyle samo co w marcu 2009 roku.
Widzów w ujęciu rocznym straciła jedynie Superstacja, której widownia w kwietniu br. wyniosła 12,1 tys. osób, co oznacza spadek o 14,83 proc. Kanał stracił oglądających też w ujęciu miesięcznym - tutaj spadek wyniósł 4,87 proc. widzów. Udział w rynku Superstacji w stosunku do kwietnia ub.r. spadł o 0,03 pkt. proc., ale w porównaniu do marca br. wzrósł o 0,02 pkt proc.
Zobacz tabelęW kwietniu br. w ujęciu rocznym widzów zyskały też oba kanały biznesowe. TV Biznes miała ich 3 tys., czyli o 38,03 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast TVN CNBC Biznes - 2 tys., czyli o 31,41 proc. więcej. Spadki miały miejsce natomiast w porównaniu do marca br. - widownia kanału biznesowego z Grupy Polsatu zmniejszyła się o 37,76 proc., mniejszy spadek zanotował stacja ekonomiczna Grupy TVN - wyniósł on bowiem 16,65 proc. W ujęciu rocznym swój udział w rynku poprawiła TV Biznes, a udział TVN CNBC Biznes się nie zmienił, zaś w ujęciu miesięcznym obie telewizje miały niższe udziały.
Zobacz tabelęNajpopularniejsze programy
Na czele najpopularniejszych programów TVP Info, TVN 24 i Polsat
News w ubiegłym miesiącu znalazły się serwisy i relacje z wydarzeń
po pożarze hotelu robotniczego w Kamieniu Pomorskim, który miał
miejsce 13 kwietnia br.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
*Zasięg Zobacz tabelę