Prasa 2022-08-26
1

Na rynek trafił nowy magazyn reklamowy "W koszyku"

Jedenastu reklamodawców znalazło się w nowym miesięczniku reklamowym „W koszyku”, który w końcu sierpnia zadebiutował na rynku. Jego nakład wynosi 4 mln egzemplarzy.

„W koszyku” to bezpłatny 16-stronnicowy magazyn, drukowany na papierze z recyklingu, którego zasięg szacowany jest na 9 mln odbiorców. Trafił bezpośrednio do skrzynek na listy mieszkańców 49 miast wojewódzkich (obecnych i byłych stolic wojewódzkich). 

„W koszyku” poza ofertami poszczególnych reklamodawców zawiera także ich spis, krzyżówkę na ostatniej stronie okładki, a także propozycję dla odbiorców, by ocenili magazyn w ankiecie online. Wydawca zapowiada, że przekaże 1 proc. przychodów z reklam na rzecz jednej z organizacji charytatywnych.

– Biorąc pod uwagę rozwój programów antyspamowych, filtrujących nasze skrzynki pocztowe, oraz zalew reklam digitalowych nie dziwi mnie, że badanym podobają się fizyczne gazetki, które znajdują w swoich skrzynkach na listy i które mogą przejrzeć w dogodnym dla nich miejscu i czasie – podsumowuje Waldemar Leszczyński, dyrektor zarządzający agencji public relations Futurama, która jest wydawcą „W koszyku”.

Gazety reklamowe wsparciem sprzedaży

Jak wynika z badań przeprowadzonych rok temu przez ARC Rynek i Opinia, 42 proc. badanych przynajmniej raz dokonało zakupu, biorąc pod uwagę ofertę z gazetki lub listu z zawartością reklamową.

Wydawca „W koszyku” przekonuje, że atrakcyjność magazynu polega na tym, że w jednej gazetce znajdują się oferty wielu partnerów z różnych branż, kierujących swoje produkty i usługi do masowego odbiorcy.

– Nie tylko skuteczność direct mail, ale przede wszystkim przeprowadzone badania fokusowe pokazały nam, że konsumentom podoba się koncepcja wielu ofert różnych sklepów, producentów oraz usługodawców w jednej publikacji – podkreśla Waldemar Leszczyński. – Taki sposób pokazywania promocji ma szansę przyciągnąć nie tylko obecnych użytkowników gazetek reklamowych, ale też przekonać część tych, którzy do tej pory nie skorzystali z takiej oferty - dodaje.

Pierwszymi reklamodawcami „W koszyku” zostali m.in.: Bank BPS, Beko, Netto, Intermarche i Play.

– Sieci handlowe nie od dziś wykorzystują tzw. gazetki do działań wspierających sprzedaż. To, co proponuje „W koszyku”, nie jest więc rewolucyjnym narzędziem, jakkolwiek ze względu na swoją formę może liczyć na inny odbiór u klientów – ocenia Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarche.

Autor: jd

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas