Badania2010-04-26
8

W mediach Polacy najbardziej ufają Allegro.pl

W szerokiej branży medialnej największe zaufanie w Polsce ma Allegro.pl – wynika z badania European Trusted Brands firmy Reader's Digest. Natomiast wśród stacji telewizyjnych najbardziej ufamy TVN i Polsatowi.

Allegro.pl jako jedyna marka z szeroko rozumianej branży medialno-technologicznej, okazała się najlepsza w dwóch częściach badania Reader's Digest, które mierzyło zaufanie polskich konsumentów. Brand był zarówno najczęściej wymieniany jako najbardziej godny zaufania, dzięki czemu zdobył Złote Godło, jak i najwyżej oceniany pod czterema względami: jakości, wartości w stosunku do ceny, silnego wizerunku i zrozumienia potrzeb klienta, dzięki czemu otrzymał Kryształowe Godło. W ubiegłym roku Allegro.pl wygrało tylko w tej drugiej kategorii (więcej).

Z kolei wśród stacji telewizyjnych Złote Godło otrzymała TVN, a Kryształowe Godło – Polsat, podczas gdy w ubiegłym roku oba wyróżnienia przypadły temu pierwszemu kanałowi. Natomiast w kategorii sieci telefonii komórkowej Orange i Play zastąpiły ubiegłorocznych zwycięzców: Plusa i Erę.

Ponadto w badaniu Polacy wskazali marki o najlepszej reputacji pod względem ekologii. Zestawiając wszystkie wyniki najlepszy okazał się Osram, natomiast w poszczególnych kategoriach zwyciężyły PKN Orlen (Stacja benzynowa), LOT (Linie lotnicze) i McDonald’s (Sieć fast food), Cif (Środek czyszczący), Duracell (Baterie), Vizir (Proszek do prania), Amica (Urządzenie AGD), Energa (Dostawca energii elektrycznej), PKO BP (Bank), Tesco (Supermarket), Toyota (Samochód) i Castorama (Sklepy dla majsterkowiczów). 

Zobacz tabelę

Natomiast w całościowym badaniu – obejmującym ogółem 16 krajów europejskich (oprócz Polski: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry i Wielka Brytania) – najlepsze wyniki osiągnęła Nivea, która wygrała w którejś kategorii we wszystkich państwach. Natomiast wśród banków, towarzystw ubezpieczeniowych, stacji benzynowych oraz biur podróży Europejczycy wskazywali częściej marki krajowe niż globalne.

W tegorocznej edycji European Trusted Brands wzięło udział 32 163 respondentów. Badanie realizowano metodą ankiety on-line i przy pomocy tradycyjnej poczty. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika „Reader’s Digest” w ten sposób żeby, ta próba odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas