Telewizja2016-04-19
11

W mediach publicznych mogą wygasnąć umowy tylko kadry kierowniczej

Zespół przygotowujący projekt nowej ustawy medialnej bierze pod uwagę wariant, w ramach którego wraz z jej wejściem w życie wygasną umowy nie wszystkich pracowników mediów publicznych, a jedynie kadry kierowniczej. Decyzja o ostatecznym zapisie na zostać podjęta w najbliższych dniach.

W poprzednich zapowiedziach członkowie zespołu parlamentarnego przygotowującego projekt nowej ustawy medialnej informowali, że po trzech miesiącach od jej wejścia w życie wygasną wszystkie umowy o pracę osób zatrudnionych w mediach publicznych. W tym okresie kierownictwa mediów będą mogły podpisać z wybranymi pracownikami nowe umowy. Sprzeciw wobec takiego rozwiązania wyraziły w zeszłym tygodniu działające w Telewizji Polskiej związki zawodowe Solidarność i Wizja.

Krzysztof Czabański, wiceminister kultury koordynujący reformę mediów publicznych, na antenie radiowej Trójki powiedział, że brane pod uwagę są dwa warianty w tym zakresie. - Ten pierwotny zakłada wygaszanie wszystkich umów, a drugi, za którym pojawia się coraz więcej argumentów, żeby zrobić to tak, jak przy przekształceniu Radiokomitetu w spółki prawa handlowego w 1992 roku, kiedy wygaszanie umów dotyczyło stanowisk kierowniczych. Być może teraz ograniczymy to wygaszanie do stanowisk kierowniczych - opisał. Dodał, że decyzja o wyborze wariantu zostanie podjęta w ciągu kilku dni.

Czabański potwierdził, że w efekcie nowej ustawy medialnej firmy mediów publicznych (Telewizja Polska, Polskie Radio, Polska Agencja Prasowa, rozgłośnie regionalne Polskiego Radia) będą nadal funkcjonować osobno w dotychczasowym układzie, przy czym nie jako spółki prawa handlowego, tylko państwowe osoby prawne.

Obecne zarządy i rady nadzorcze mediów publicznych zostały powołane przez ministra skarbu państwa na mocy nowelizacji ustawy medialnej, która weszła w życie na początku stycznia ub.r. Będzie ona obowiązywać do końca czerwca. Nowe kierownictwa mediów mają być wybierane w jawnych konkursach przez nowo powołaną Radę Mediów Narodowych.

- Formułując cele dla tych mediów, zwracamy uwagę na coś, co niestety było przez lata u nas zaniedbywane: na polską historię, żeby ją odkłamywać, żeby bronić polskiego imienia w świecie i na podkreślenie polskiej tradycji i wartości, wartości chrześcijańskich - podkreślił wiceminister kultury.

Projekt nowej ustawy medialnej (składającej się z trzech ustaw) ma zostać złożony w Sejmie pod koniec kwietnia lub na początku maja.

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas