Radio2008-06-26
0

W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę

W bieżącym roku światowe wydatki na internetową reklamę będą wyższeniż na reklamę radiową.

Taką prognozę w trakcie prezentacji dla analityków w Paryżuprzedstawił Steve King, szef wchodzącego w skład grupy reklamowejPublicis domu mediowego ZenithOptimedia.

Zdaniem Kinga, wydatki na reklamę online w bieżącym rokuzwiększą się o 26 procent i będą stanowić 9,5 procenta ogółunakładów na światową reklamę. Tymczasem w przypadku radia wskaźnikten wyniesie 9 procent.

King przedstawił dane, według których konsumenci spędzają około15 procent swojego czasu w sieci. Zestawiając to z 9 procentamiudziałów internetu w rynku reklamy, pozostaje spore pole dowzrostu.

Większe wydatki na reklamę online mają zostać uzyskane takżedzięki temu, że rośnie poziom korzystania z tego medium: w bieżącymroku dostęp do sieci ma mieć 19 procent światowej populacji wobec17 procent w roku ubiegłym.

Szef ZenithOptimedia stwierdził również, że w ciągu najbliższychkilku lat internet pokona pod względem nakładów na reklamę takżeczasopisma.

źródło: Bloomberg.com

Autor:km

Więcej informacji:internet, radio

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas