Internet2016-08-02
14

W USA blokowanie reklam traci na popularności, bo wydawcy użytkownikom adbocków zamykają dostęp do treści

Według badań amerykańskiego oddziału IAB rośnie w tym kraju liczba użytkowników, którzy wcześniej korzystali z adlockerów i z tego zrezygnowali. Choć internautów wciąż drażnią agresywne formaty reklamowe, to wyłączają oni blokowanie reklam, by mieć dostęp do treści oferowanych przez wydawców.

Według raportu IAB USA obecnie odsetek internautów korzystających w tym kraju z narzędzi do blokowania reklam wynosi 26 proc. w wypadku użytkowników komputerów.

20 proc. badanych przyznało, że korzystało w przeszłości z adblockerów, jednak zrezygnowało z tego. Z kolei 37 proc. nigdy nie stosowało blokowania reklam w swoich przeglądarkach.

Wśród internautów blokujących reklamy połowa jest takich, którzy korzystają z adblockerów od ponad 2 lat. Wśród użytkowników aplikacji do blokowania reklam przeważają mężczyźni od 18 do 34 lat.


Nieco inaczej sytuacja z blokowaniem reklamy wygląda w wypadku użytkowników urządzeń mobilnych. 15 proc. z nich przyznaje się do korzystania z adblockerów, z kolei 67 twierdzi, że wie o istnieniu takich programów, ale z nich nie korzysta.

Wśród przyczyn blokowania reklam większość badanych użytkowników wymienia wolniejsze ładowanie stron, reklamy zasłaniające treści oraz zbieranie przez reklamodawców danych na temat internautów.


W trakcie badania zapytano też byłych użytkowników adblockerów o powody, dla których zrezygnowali oni z blokowania reklam. Największy odsetek respondentów przyznał, że korzystając z adblockerów byli odcinani od treści w serwisach wydawców, podobna liczba badanych nie chciała z kolei oglądać na stronach komunikatów wzywających do rezygnacji z blokowania reklam.

Badanie IAB zostało przeprowadzone metodą internetową na próbie 1,5 tys. dorosłych mieszkańców USA korzystających z internetu.

Autor:ps

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas