Reklama2018-12-18
2

Warszawa będzie promować nowy system segregacji śmieci

Władze Warszawy ruszają z kampanią edukacyjną związaną z obowiązującym od 1 stycznia 2019 roku nowym systemem segregacji śmieci. Chcą w niej zachęcić mieszkańców stolicy do prawidłowego selekcjonowania odpadów.

Jak podaje warszawski ratusz, mieszkańcy mają problem świadomości segregacji śmieci. 80 proc. z tych odbieranych w Warszawie stanowią odpady zmieszane, czyli nie segregowane z racji ich pochodzenia.

Władze miasta chcą zachęcić Warszawiaków do tego, by śmieci segregowali. Od 1 stycznia 2019 roku w stolicy zacznie obowiązywać tzw. pięciofrakcyjny system segregacji odpadów (obecnie trzystopniowa segregacja). Odpady będą segregowane do pięciu pojemników (jeżeli tyle ich stoi w altanie; jeśli trzy, segregacja odbywa się według dotychczasowego systemu): papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bio (rozumiane jako odpady kuchenne z wyłączeniem odpadów pochodzenia zwierzęcego oraz tłuszczy), odpady zmieszane (odpady pozostałe po wysegregowaniu frakcji) oraz dodatkowo odpady zielone oraz odpady wielkogabarytowe.

W pierwszej odsłonie kampanii zostaną pokazane odpady zmieszane, które trafiają do jednego kosza. Na plakatach utworzono z nich kompozycję martwej natury. Wkrótce pokazane zostanie, jak należy segregować śmieci. Ta część kampanii ma wprowadzić mieszkańców w estetykę kreacji i przebić się z nowym formatem przez natłok informacji.

Poza widoczną na zdjęciach kompozycją na plakacie znajduje się adres strony czysta.um.warszawa.pl. Zamieszczono tam informacje dotyczące czystości stolicy i zagospodarowania odpadów komunalnych. Kolejnym elementem widocznym na plakacie jest numer miejskiego systemu kontaktu Warszawa 19115, pod którym można zgłaszać różne niepokojące mieszkańców zagadnienia, jak i pozyskiwać informacje.

Kampania będzie realizowana na nośnikach reklamy zewnętrznej, w prasie lokalnej oraz na profilach miasta w serwisach społecznościowych. Wsparciem tych działań będą też aktywności na monitorach w komunikacji miejskiej i galerii multimedialnej na stacji metra Świętokrzyska.

Koncepcję i kreację przygotowała Aleksandra Jasionowska z biura marketingu miasta stołecznego Warszawy.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas