Reklama2015-07-13
1

Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Producenci napojów gazowanych wydali w br. na reklamy swoich marek w mediach pozainternetowych o jedną trzecią więcej niż rok temu. Liderem wydatków pozostaje Coca-Cola, która zdecydowanie wyprzedza Pepsi, Sprite’a i Fantę.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów gazowanych w okresie od stycznia do maja br. cennikowo przeznaczyli na wsparcie reklamowe swoich marek w mediach pozainternetowych 92,9 mln zł. To wzrost o 31,4 proc. w skali roku.

Więcej reklam napojów gazowanych było we wszystkich mediach. Najbardziej, bo o ponad 420 proc., wzrosły nakłady na reklamy w magazynach - z 1,1 mln zł do 5,8 mln zł. Równie wysoka dynamika wzrostu była w gazetach - 220,8 proc., jednak wydatki na reklamy w dziennikach wciąż są znikome i wyniosły w pierwszych pięciu miesiącach br. jedynie 54,9 tys. zł.

Telewizja na reklamach napojów gazowanych zarobiła w br. 61,6 mln zł (15,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 19,6 mln zł (64,6 proc. więcej). Wydatki producentów na reklamę zewnętrzną wzrosły o 30 proc. do 5,1 mln zł, zaś w radiu - o 94,1 proc. do 731,4 tys. zł.

Zobacz tabelę


Od stycznia do maja br. - podobnie jak rok wcześniej - najsilniej reklamowaną marką była Coca-Cola. Jej cennikowy budżet marketingowy wyniósł 51,5 mln zł, o 82,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Aktualnie Coca-Cola wspierana jest we wspólnej kampanii z marką przypraw Prymat. Natomiast w jubileuszowej kampanii Coca-Coli, prowadzonej od kwietnia, wystąpili m.in. Margaret, Robert Lewandowski i Robert Korzeniowski.

Wydatki reklamowe Pepsi, głównego konkurenta Coca-Coli, wyniosły w tym roku 23,4 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Ta marka obecnie prowadzi wakacyjną kampanię pod hasłem „Podejmij wyzwanie smaku”. Jest to kontynuacja działań z wiosny, do których zaangażowano znanych muzyków, sportowców i projektantów.

Zobacz tabelę


Reklamy marki Sprite warte były w br. niemal 10 mln zł (29,2 proc. więcej), a Fanty (oba napoje produkuje Coca-Cola Poland Services) - 4,2 mln zł.

Fanta i Sprite ostatnio promowane były we wspólnej kampanii pod hasłem „Orzeźwiające doładowanie”, w której można było otrzymać doładowania w sieci Play.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas