Reklama 2015-07-09
2

Więcej reklam piwa w telewizji i magazynach, Lech przed Tyskim i Żywcem

Producenci piwa w maju br. wydali na reklamy niemal 30 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyli inwestycje w telewizji, magazynach i na outdoorze, ograniczając je w radiu, gazetach i kinach. Najsilniej reklamowaną marką był Lech.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci piwa w maju br. cennikowo wydali na reklamy swoich produktów w mediach tradycyjnych (poza internetem) 93,2 mln zł. Było to 28,3 proc. więcej niż w maju ub.r.

Browary w skali roku zwiększyły wydatki na reklamy w telewizjach, magazynach i na outdoorze, a zredukowały je znacznie w radiu, gazetach i kinach. Telewizje na reklamach piwa zarobiły 34,9 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. - 77,5 mln zł. Wpływy magazynów z ich reklam wzrosły o 34,6 proc. do 1,3 mln zł, zaś firm outdoorowych - o 23,8 proc. do 12,8 mln zł.

Producenci piwa ograniczyli reklamy w stacjach radiowych praktycznie do zera. W maju br. wydali tu jedynie niespełna 5 tys. zł wobec ponad 710 tys. zł rok wcześniej. W promocję na łamach dzienników zainwestowali 294,9 tys. zł, czyli 47,2 proc. mniej niż rok temu, a w kinach 1,37 mln zł - 48,6 proc. mniej.

Zobacz tabelę


W maju br. najmocniej reklamowaną marką piwną był Lech (produkowany przez Kompanię Piwowarską). Budżet  tego brandu w tradycyjnych mediach kosztowała 12,9 mln zł – 19,1 proc. więcej niż rok temu.

W maju Kompania Piwowarska reklamowała m.in. dwa warianty smakowe Lech: Ice Diesel i Ice Shandy (więcej o ich kampanii), a także prowadziła kampanię Lech Premium pokazującą zagraniczne inspiracje od Leszka Chmielewskiego.

Drugą dość intensywnie wspieraną marką piwną było Tyskie, także należące do Kompanii Piwowarskiej. Media na jego promocji zarobiły 8,9 mln zł, o 9,6 proc. więcej niż rok wcześniej, przede wszystkim w związku z kampanią pod hasłem „Polski chmiel, polska dusza”.

Trzecim najsilniej reklamowanym piwem był Żywiec (produkowany przez Grupę Żywiec). Jego promocja w mediach pochłonęła nieco ponad 8 mln zł, czyli 30,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wiosną była kontynuowana kampania w stylu „Żywieckiej Kroniki Filmowej”.

Zobacz tabelę

W gronie najmocniej promowanych w maju br. marek piwnych znalazły się też Warka i Desperados produkowane przez Grupę Żywiec. Desperados reklamowany był w kampanii pod hasłem „Wyłącz ciszę - odkręć schemat”, a Warka - poprzez działania reklamowe wariantu Radler.

Autor: bg

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas