Prasa2012-10-29
0

Większość pism młodzieżowych traci, zyskuje jedynie „Twist”

W lipcu br. prawie wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „13 Magazyn Nastolatki”. Jedynym wzrostem w segmencie pochwalić mógł się „Twist”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w lipcu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 190 300 egz. i stratę względem lipca ub.r. wynoszącą 15,77 proc.

Drugie miejsce zajął miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 97 095 egz., notując spadek wynoszący 7,31 proc.

Natomiast ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem wyniosła 93 109 egz., po wzroście o 27,54 proc. - był to jednocześnie jedyny wzrost w segmencie. Rok wcześniej magazyn ten był czwarty.

Z kolei największy spadek sprzedaży ogółem w rankingu zanotował plasujący się na przedostatniej pozycji „13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska). Jego sprzedaż zmalała bowiem o 35,41 proc. i wyniosła 38 726 egz.

Plasująca się na siódmej i zarazem ostatniej pozycji „Dziewczyna” (BPV Polska) miała łączone wydanie czerwcowo-lipcowe. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 37 323 egz.

Zobacz tabelę


W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem sprzedaży (aż 121,50 proc.) pochwalić się może „Popcorn” (BPV Polska). Z kolei jedyny spadek w tym ujęciu dotknął „13 Magazynu Nastolatki” - wyniósł on 28,76 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas