Internet2011-12-22
3

WP przed YouTube’em, NK.pl w dół. Grupa TVN w top20

W październiku więcej polskich użytkowników odwiedziło strony Wirtualnej Polski i Orange niż YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl oraz serwisy Money.pl i Mediów Regionalnych.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku br. strony Google odwiedziło ok. 85 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a serwisy Onetu - ok. 90 tys. mniej. Oba portale straciły przez to po ponad punkcie procentowym zasięgu.

Podobną liczbę real users jak miesiąc wcześniej zanotowały serwisy Wirtualnej Polski i Orange, dzięki czemu wyprzedziły one YouTube’a, którego odwiedziło prawie 250 tys. polskich użytkowników mniej. Strony Gazeta.pl zanotowały nieznaczny wzrost odwiedzalności, a strony Allegro.pl - minimalny spadek. Natomiast witryny Interii odwiedziło ok. 300 tys. real users więcej niż we wrześniu.

Za to Grupa NK.pl - w której prawie cały ruch generuje sam portal NK.pl (patrz zestawienie domen) miała ok. 570 tys. użytkowników mniej. W konsekwencji została wyprzedzona przez Allegro i Interię.

W dalszej części zestawienia spore spadek odwiedzalności zanotowały strony Mediów Regionalnych i Muratora, które miały, odpowiednio, ok. 600 tys. i 400 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Money.pl straciły prawie 200 tys. real users, a strony Polskapresse - ponad 150 tys.

Zobacz tabelę


Z drugiej strony witryny Next Infor odwiedziło ok. 200 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, a serwisy Ringier Axel Springer - prawie 150 tys. więcej. Natomiast ponad 300 tys. real users w skali miesiąca zyskały strony TVN, przekraczając poziom 4 mln RU.

Zobacz tabelę


Adres google.pl odwiedziło prawie 100 tys. polskich użytkowników mniej niż we wrześniu, za to domenę google.com - prawie 200 tys. więcej. W drugiej części zestawienia po ok. 450 tys. real users zyskały chomikuj.pl i blogspot.com. 

Zobacz tabelę


Strony Allegro zanotowały ponad 700 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, a serwisy Onetu - ponad 120 mln, a witryny WP i Orange - ponad 70 mln. Natomiast Gazeta.pl zanotowała pod tym względem nieznaczny spadek, przez co została wyprzedzona przez Interię. 

Zobacz tabelę


Onet oraz WP i Orange przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ponad 20 minut dłużej niż we wrześniu, a Allegro - na ponad 40 minut dłużej. Zdecydowanym liderem pod tym względem pozostały serwisy Eurozetu. 

Zobacz tabelę


Cztery najpopularniejsze aplikacje zanotowały większy ruch niż miesiąc wcześniej. Gadu-Gadu miało ok. 300 tys. użytkowników więcej, Skype - prawie 650 tys. więcej, Windows Media Player - niemal 700 tys. więcej, a Winamp - ok. 500 tys. więcej. 

Zobacz tabelę


 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 12 771. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas