Reklama2015-07-07
2

Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W czerwcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,08 mln spotów reklamowych, o 18,56 proc. więcej niż w czerwcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,95 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 282,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody z tego tytułu były o 8,44 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9 proc. do 217,42 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (104,25 mln zł; spadek o 44,42 proc.) i TVP2 (74,79 mln zł; w dół o 45,78 proc.). Warto dodać, że w czerwcu ub.r. obie główne anteny TVP transmitowały mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 52,09 mln zł i wzrostem o 32,46 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 87,26 proc. do 25,33 mln zł.

Zobacz tabelę

W czerwcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 83,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 36,46 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (58,46 mln zł; do góry o 119,02 proc.) i Polkomtel (50,38 mln zł; + 68,89 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas