Koncerny WPP i Dentsu w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku zamknęły największą liczbę fuzji i przejęć w branży reklamowej - wynika z raportu firmy Comvergence.
Według danych Comvergence, WPP od stycznia do września tego roku zakończył 18 fuzji lub przejęć. Przyniosło to firmie 2345 nowych pracowników. Kluczową transakcją było sierpniowe przejęcie brytyjskiej Design Bridge, zajmującej się brandingiem. Dzięki fuzji, liczba etatów w koncernie wzrosła o ponad 400.
O jedną transakcję mniej ma na swoim koncie holding Dentsu Aegis Network. Dzięki temu, w firmie przybyło 2147 nowych pracowników. Najważniejszą inwestycją było przejęcie szwajcarskiej agencji e-marketingowej blue-infinity, dzięki któremu liczba etatów w Dentsu wzrosła o 550.
Biznes | Krzysztof Andrzejczak: Saatchi IS stawia na obsługę full service, kreatywne technologie i globalne partnerstwa w e-commerce (wywiad) |
Ponad jedna czwarta z 73 fuzji i przejęć na rynku reklamy została przeprowadzona przez firmy konsultingowe i doradcze.