Prasa2015-12-10
2

Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami po trzech kwartałach. „Be Active” na podium

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych dla kobiet znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 189 933 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 5,51 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora), który przed rokiem był trzeci. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu poszła w dół o 2,05 proc. i wyniosła 92 724 egz.

Na trzecim miejscu znalazły się trzy pierwsze numery miesięcznika „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska), który trafił na rynek w czerwcu br. Średnia sprzedaż ogółem jego lipcowego, sierpniowego i wrześniowego wydania wyniosła 90 945 egz. Magazyn ten kierowany jest do kobiet w wieku 18-35 lat, zainteresowanych aktywnym stylem życia i zdrowiem, a kieruje nim Ewa Chodakowska.

Oczko niżej uplasował się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego siedmiu wydań wyniosła 84 039 egz.

Z kolei najwięcej - 30,50 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 20 453 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca trzynastego na siedemnaste - ostatnie.

Zobacz tabelę

We wrześniu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 4,03 proc. do 197 414 egz.

Drugie miejsce należało do magazynu „Uroda Życia” (Edipresse Polska), który wydawany jest od listopada ub.r. Jego wynik sprzedażowy we wrześniu wyniósł 115 077 egz. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że numer ten dostępny był w promocyjnej cenie 2,99 zł, podczas gdy standardowa cena pisma wynosi 7,99 zł. Ponadto wydanie to wspierane było kampanią reklamową.

Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansował „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska; 96 943 egz., spadek o 1,38 proc.).

W tym ujęciu największym wzrostem, wynoszącym 6,23 proc. do 48 813 egz., pochwalić się mógł „In Style” (Grupa Burda). Również i tutaj największy spadek odnotował miesięcznik „Shape” - było to 66,07 proc. do 14 895 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas