Prasa2016-03-16
0

Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2015 roku wyniosła 32 436 egz. Była ona o 17,11 proc. niższa niż w poprzednim roku.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku zmniejszył się o 11,26 proc. i uplasował się na poziomie 21 096 egz.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W ub.r. sprzedając się w liczbie 9 162 egz., zanotował on 5,18 proc. straty.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała bowiem o 37,83 proc. i wyniosła 5 110 egz.

Zobacz tabelę

W grudniu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszył się o 19,23 proc. do 29 697 egz.

Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (16 481 egz., w dół o 17,03 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (7 883 egz.; - 13,68 proc.).

Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 39,83 proc. do 3 989 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas