W 2010 roku wszystkie tygodniki z programem zanotowały spadki sprzedaży względem 2009 roku. Najwięcej stracił “Tele Max”, a liderem pozostaje “Tele Tydzień”. Wśród dwutygodników wzrosty zanotowały dwa z trzech pism: “Tele Świat” i “Ekran TV”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem liderującego zestawieniu “Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w ub.r. wyniosło 1 074 155 egz., czyli o 7 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 464 435 egz. (spadek o 6,3 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 228 499 egz., notując spadek o 22,2 proc.
Najwięcej stracił jednak czwarty w rankingu tygodnik “Tele Max” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w ub.r. zmalał względem 2009 roku o 22,5 proc. do 218 291 egz. Niewiele mniejszy spadek zanotował kolejny w zestawieniu magazyn “Super TV”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem spadło bowiem o 22,3 proc. do 214 349 egz.
Łącznie średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodników telewizyjnych w 2010 roku było o 12,3 proc. niższe niż rok wcześniej.
Zobacz tabelę
Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w ub.r. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 365 707 egz., czyli o 44 proc. więcej niż w 2009 roku. “Tele Świat” z tygodnika w dwutygodnik przekształcony został w wrześniu 2009 roku.
Pozycję wicelidera zajął magazyn “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 211 581 egz., notując jako jedyny spadek wśród dwutygodników, wynoszący 25,7 proc. Tytuł ten zadebiutował na rynku we wrześniu 2009 roku.
Trzeci był magazyn “Ekran TV” (Press-Media), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w 2010 roku wyniosło 77 285 egz. i było wyższe o 47,6 proc. niż rok wcześniej. Magazyn ten dwutygodnikiem został w grudniu 2009 roku. Wcześniej był tygodnikiem.
Zobacz tabelę* - Dane pism “Tele Świat” i “Ekran TV” za 2009 rok obejmują rozpowszechnianie płatne razem tych tytułów, gdy ukazywały się one jako tygodniki.