Biznes2017-11-24
4

Producenci słodyczy mniej reklamują się w telewizji i radiu. W górę Wedel i Mondelez, w dół Wawel (TOP5)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez trzy kwartały br. producenci słodyczy czekoladowych wydali na reklamy w tradycyjnych mediach zaledwie 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Mocno ograniczyli wydatki w radiu i telewizji, zwiększając je natomiast w magazynach, gazetach i kinach. Największym reklamodawcą kategorii jest Ferrero Polska, Wawel ograniczył wydatki w największym stopniu.

W okresie od stycznia do września br. producenci słodyczy czekoladowych przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach niemal 209 mln zł, czyli jedynie 0,3 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Ponad połowa tych pieniędzy została wydana w telewizji - 136,7 mln zł. Nakłady reklamowe na szklanym ekranie były jednak mniejsze w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 11,1 proc. Marketerzy z tej kategorii w pierwszych dziewięciu miesiącach br. znacząco ograniczyli też nakłady na reklamy w radiu - 56,7 proc. do 2,4 mln zł.

Jednocześnie wzrosły wydatki reklamowe producentów słodyczy czekoladowych w innych kanałach komunikacji. Magazyny zarobiły na reklamach tych produktów 78,9 proc. więcej w skali roku (ponad 22 mln zł), a gazety - 51,1 proc. więcej (ponad 605 tys. zł). O 22,5 proc. wzrosły wydatki na reklamę zewnętrzną (z 22,2 do 27,2 mln zł) i o 25,1 proc. - na reklamy w kinach (z 15,3 do 19,2 mln zł).

Zobacz tabelę

Liderem wydatków reklamowych wśród producentów słodyczy jest Ferrero Polska. Marketer ten przez trzy kwartały br. wydał w tradycyjnych mediach 78,6 mln zł, czyli 9,8 proc. więcej niż rok temu.

Drugą firmą pod tym względem było Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 52 mln zł (23,8 proc. rok do roku), a trzecie miejsce na reklamowym podium zajęła firma Storck, która na reklamy swoich marek przeznaczyła 23,8 mln zł (o 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej). Od niedawna w reklamach Wedla zamiast kosmity Wargorra występuje chłopiec na gadającej zebrze.

W czołówce pięciu największych reklamodawców w kategorii producentów słodyczy znalazły się jeszcze Mondelez Polska i Wawel. Ta pierwsza firma wydała 25,1 mln zł, czyli 20,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Z kolei Wawel zredukował budżet reklamowy o 6,6 proc., z 24,3 do 8,4 mln zł. Producent od niedawna promuje się w oparciu o nową strategię komunikacji opartą na haśle „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas