W I kwartale br. spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich, najwięcej straciły „Parkiet”, „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” - raport Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż tej gazety w I kwartale 2010 r. wyniosła 441 821 egz., czyli o 9,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła w pierwszych trzech miesiącach br. 310 855 egz. Jest to wynik o 16,08 proc. słabszy niż rok wcześniej.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 12,17 proc. do 180 317 egz.
Wzrost sprzedaży ogółem zanotował wyłącznie zajmujący piątą lokatę „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego sprzedaż w I kw. wzrosła o 14,13 proc. względem wyników „Gazety Prawnej” rok wcześniej. Z kolei „Dziennik” rok temu sprzedawał się w ilości 87 909 egz.
Najbardziej w dół – o 28,99 proc. - poszybowała sprzedaż „Gazety Giełdy Parkiet” (Presspublica), która w pierwszych trzech miesiącach wyniosła 15 469 egz.
Zobacz tabelę