W kwietniu br. trzy tygodniki z programem telewizyjnym zanotowały wzrosty sprzedaży w porównaniu do kwietniu ub.r. Zyskał m.in. liderujący zestawieniu “Tele Tydzień”, ale największy wzrost dotyczył pisma “Program TV”.
Średnia sprzedaż ogółem “Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu br. wyniosła 1 102 310 egz., czyli o 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 453 555 egz. (spadek o 2,9 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 225 398 egz., notując spadek o 1,1 proc.
Największy wzrost sprzedaży zanotował zajmujący szóste miejsce tygodnik “Program TV” (Oficyna Wydawnicza Press-Media), którego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wzrósł względem kwietnia 2010 roku o 9 proc. do 117 341 egz.
Najwięcej stracił natomiast ostatni w rankingu tytuł “Teleprogramy” (Teleprogram). W czwartym miesiącu br. zanotował on sprzedaż ogółem na poziomie 33 500 egz., czyli o 21,4 proc. niższą niż rok wcześniej.
Przez ostanie miesiące wszystkie tygodniki telewizyjne notowały regularne spadki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W kwietniu ub.r. zdarzyła się jednak katastrofa smoleńska i aż przez 9 dni stacje telewizyjne miały zmienione ramówki, co wpłynęło na wyniki sprzedaży tv guide'ów. Dodatkowo w drugiej połowie kwietnia br. były święta wielkanocne (w ub.r. też w kwietniu, ale na początku, więc program telewizyjny dla nich wydrukowany został w marcowych wydaniach). Stąd najprawdopodobniej suma średniej sprzedaży wszystkich magazynów z programem TV była w kwietniu br. wyższa o 0,8 proc. niż rok wcześniej.
Zobacz tabelę