Internet2013-02-04
2

YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

W grudniu 2012 roku YouTube i Facebook zanotowały spore wzrosty odwiedzalności wśród polskich internautów. Natomiast mniej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej miały Google oraz: Onet, WP, Gazeta.pl i Interia.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy Google w grudniu ub.r. odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a 400 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał w skali roku 250 tys. polskich real users, a Facebook - 290 tys.

Mniejszą odwiedzalność niż rok wcześniej zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił 575 tys. użytkowników, Wirtualna Polska - 880 tys., Gazeta.pl - 340 tys., Interia.pl - 160 tys., a o2.pl - 840 tys. 550 tys. mniej real users niż w grudniu 2011 roku zanotowały strony Allegro, a aż o 2,96 mln mniej - NK.pl.

Za to aż 3,68 mln real users zyskały przez rok serwisy GG Network, przeskakując w rankingu o trzy miejsca w górę. Zasięg stron Ringier Axel Springer Polska wzrósł o 915 tys. real users, a witryn Muratora - o 625 tys. Natomiast serwisy Next Infor straciły 860 tys. użytkowników, przy czym wynika to głównie z kupna w sierpniu ub.r. Gotujmy.pl przez Edipresse Polska (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Adres google.pl odwiedziło 740 tys. polskich użytkowników mniej niż w grudniu 2011 roku, a google.com - 340 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali roku 630 tys. real users, allegro.pl - 410 tys., wp.pl - 765 tys., nk.pl - prawie 3 mln, gazeta.pl - 315 tys., a interia.pl - 625 tys. Za to 540 tys. użytkowników zyskało chomikuj.pl.

Zobacz tabelę


Strony Allegro zanotowały ok. 130 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a serwisy Onetu - 490 mln mniej. Wirtualna Polska i Orange straciły 130 mln odsłon, Gazeta.pl - 40 mln, a o2.pl - 160 mln. Za to niewielki wzrost - 40 mln odsłon - osiągnęła Interia.

Zobacz tabelę

 

Serwisy sześciu czołowych wydawców zanotowały w skali roku spadki odwiedzalności, natomiast strony czterech kolejnych osiągnęły wzrosty. W drugiej dziesiątce zestawienia Filmweb.pl zyskał przez rok 265 tys. real users, a serwisy Edpiresse.pl (już z Gotujmy.pl) - 980 tys., natomiast strony Money.pl straciły 390 tys. użytkowników, dobreprogramy.pl - 260 tys.
 

Zobacz tabelę

Na stronach WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 15 minut więcej niż rok wcześniej, w serwisach Onetu - po 3 minuty więcej, a na stronach Allegro.pl - 19 minut więcej. Witryny o2.pl straciły pod tym względem prawie 9 minut, a Muratora - 27 minut. Natomiast na stronach Polskiego Radia przeciętny użytkownik przebywał ponad dwa razy dłużej niż w grudniu ub.r.

Zobacz tabelę

Windows Media Player miał 985 tys. uruchomień więcej niż w listopadzie ub.r., Skype - 30 tys. mniej, a GG - 210 tys. mniej. Nieznaczne spadki w skali miesiąca zanotowały Winamp i Ipla. Natomiast Windows Live Messenger zyskał 175 tys. uruchomień, a OpenFM stracił 130 tys.

Przed rokiem aplikacje były mierzone jeszcze w oparciu o starą metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, tylko aktywnych programów.

 

 

Zobacz tabelę

 

 


Liczebność próby: N= 11 848. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas