Internet2013-01-07
6

YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl

W listopadzie ub.r. YouTube miał więcej polskich użytkowników niż Facebook i serwisy Onetu. Duży wzrost odwiedzalności zanotowały strony GG Network, a duży spadek - NK.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że serwisy Google miały w listopadzie 2012 roku 415 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, ale 205 tys. mniej niż rok wcześniej. Za to YouTube zyskał w skali i miesiąca, i roku - odpowiednio 365 tys. i 515 tys. real users -  dzięki czemu awansował na drugą pozycję. Natomiast Facebook w porównaniu z październikiem ub.r. zanotował minimalny spadek odwiedzalności, ale przez rok zyskał około miliona polskich użytkowników.

Mniej użytkowników niż przed miesiącem i rokiem miały Onet oraz WP z Orange. Ten pierwszy portal stracił, odpowiednio, 130 tys. i 500 tys. real users, a ten drugi – 190 tys. i 570 tys. mniej.

Jednak zdecydowanie największe spadki zanotowała NK.pl. Portal miał 720 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem i aż 3 mln mniej niż przed rokiem. O wcześniejszych spadkach NK.pl i ich przyczynach pisaliśmy już w listopadzie (przeczytaj to).

Z kolei strony o2.pl miały 845 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej. Za to serwisy GG Network zyskały w skali miesiąca 1,1 mln real users, a w skali roku - aż 3,6 mln. 

Zobacz tabelę


W czołowej dziesiątce witryn objętych audytem site-centric przez miesiąc nastąpiła tylko jedna zmiana w układzie - serwisy Ringier Axel Springer wyprzedziły Muratora. W skali roku Interia wysunęła się przed Allegro, a GG Network awansowało o dwie pozycje.

Podobne spadki jak Onet i WP z Orange zanotowała Gazeta.pl - 50 tys. real users w skali miesiąca, a 230 tys. w skali roku. Natomiast Interia miała 55 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, ale 85 tys. mniej niż przed rokiem, a Allegro - 100 tys. więcej niż przed miesiącem, a 410 tys. mniej niż przed rokiem. 

Zobacz tabelę


Google.pl odwiedziło 420 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, ale 350 tys. mniej niż rok wcześniej. Podobnie jest z google.com - w skali miesiąca zyskał 780 tys. real users, a w skali roku - stracił 130 tys. Onet.pl zanotował spadki i w skali miesiąca (110 tys. RU), i w skali roku (500 tys. RU), wskutek czego został wyprzedzony przez facebook.com i google.com.

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas