Firma odzieżowa Lacoste po raz drugi wprowadza do sklepów limitowaną kolekcję koszulek polo, na których charakterystyczne dla marki logo krokodyla zastąpiono wizerunkami zagrożonych gatunków zwierząt.
Akcja prowadzona jest – podobnie jak wiosną ub.r. - pod hasłem „Save our species”. W kolekcji zostanie zaprezentowanych 10 gatunków szczególnie zagrożonych gatunków. Każda koszulka dostępna jest w takiej liczbie sztuk, ile jest zwierząt danego gatunku na wolności. Każdy model będzie sprzedawany w innym sklepie.
I tak np. w sklepie Lacoste Covent Garden w Londynie sprzedawane będą koszulki z wizerunkiem jemeńskiego nietoperza ogoniastego -dostępnych będzie 150 polo, bo tyle jego gatunków żyje na wolności.
Sklep marki w Nowym Jorku na Broadwayu będzie sprzedawać polo z północno-atlantyckim wielorybem (pozostało 444 zwierząt), lokalizacja Tokyo Shibuya - koszulkę polo Northern Hairy-Nosed Wombat (115 osobników), a sklep internetowy Lacoste będzie oferował koszulki polo o tematyce hawajskiej Monk Seal (1400 szt.).
22 maja do wybranych sklepów trafi łącznie 3 520 koszulek polo z limitowanej kolekcji, a dochód z ich sprzedaży będzie przeznaczony Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody na rzecz ochrony zagrożonej przyrody.