Groupon.pl z miesiąca na miesiąc traci na odwiedzalności, a Citeam.pl ma więcej użytkowników niż Gruper.pl. Wśród agregatorów ofert zakupów grupowych tylko dwa - Godealla.pl i Snuper.pl - załapały się do badania.
Z raportu Megapanel PBI/Gemius przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem zakupów grupowych pozostaje Groupon.pl, natomiast kolejne dwa miejsca zajmują Citeam.pl (należący do Grupy Allegro) i Gruper.pl, które mają po ponad milion real users. Dwie następne strony - Mydeal.pl i Fastdeal.pl - zanotowały po więcej niż 700 tys. użytkowników. Natomiast należący do Agory serwis HappyDay.pl jako jedyny w czołówce jest objęty audytem site-centric, dlatego znane są dane o liczbie jego odsłon - w sierpniu br. było ich ok. 350 tys. więcej niż w lipcu.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2011 roku
W skali miesiąca Groupon.pl stracił ok. 160 tys. użytkowników, Gruper.pl - ok. 115 tys., a Sweetdeal.pl - 145 tys. Za to Citeam.pl miał 190 tys. real users więcej, dzięki czemu wskoczył na drugie miejsce, wyprzedzając Grupera. Natomiast Fastdeal.pl zanotował 115 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.
Groupon i Gruper to jedyne serwisy social shoppingowe, które działają od ponad roku i były w tym czasie uwzględniane w Megapanelu. Groupon rekordowy zasięg osiągnął w marcu br. i odtąd miesiąc po miesiącu traci użytkowników.
>>> Gruper na sprzedaż. Chętni: Allegro, Agora, Google…
Zobacz tabelę
Natomiast odwiedzalność Grupera ustabilizowała się wiosną br. na poziomie 1,2-1,3 mln real users. Tymczasem w sierpniu ub.r. serwis odwiedziło zaledwie 126 tys. użytkowników.
Boom na zakupy grupowe sprawił, że pojawiło się już kilkanaście stron zbierających oferty z serwisów tego typu. Wśród takich agregatorów jako jedyne w Megapanelu z sierpnia i lipca zostały uwzględnione Godealla.pl i Snuper.pl. Przy czym odwiedzalność obu stron jest znikoma.