Groupon.pl we wrześniu odwiedziło minimalnie więcej internautów niż miesiąc wcześniej. Za to Citeam.pl stracił pół miliona użytkowników, a Gruper.pl zyskał ich ponad 200 tys.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że Groupon.pl miał we wrześniu prawie 30 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu. Tym samym zahamowała się tendencja spadkowa serwisu, który miesiąc po miesiącu tracił na zasięgu od marca, kiedy odwiedziło go rekordowe 5 mln internautów (szczegóły tego spadku).
Zobacz tabelę
Na drugie miejsce zestawienia awansował Gruper.pl, który zyskał w skali miesiąca 230 tys. użytkowników. Za to Citeam.pl (należący do Grupy Allegro) zanotował ok. 570 tys. real users mniej, przez co przesunął się o dwie pozycje w dół. Ponad 100 tys. użytkowników zyskał MyDeal.pl, natomiast ok. 90 tys. stracił oKazik.pl. O ponad 100 proc. zwiększył się zasięg Cuppon.pl.
Groupon.pl i Gruper.pl jako jedyne serwisy działały już i zostały ujęte w Megapanelu we wrześniu ub.r. Groupon.pl w skali roku zyskał 2,2 mln użytkowników, a jego zasięg wzrósł o ponad 100 proc. Gruper.pl zdecydowaną większość swojego zasięgu zbudował w ciągu tego roku.
Wśród dwóch agregatorów ofert z serwisów zakupów grupowych Godealla.pl zanotowała niewielki wzrost odwiedzalności w skali miesiąca, a Snuper.pl - nieznaczny spadek. Przy czym temu pierwszemu serwisowi pozwoliło to awansować do czołowej dziesiątki wszystkich stron social shoppingowych.