Radio2021-09-30
8

Zbigniew Jakubas nie wyklucza ponownego zainteresowania Eurozetem, gdyby był na sprzedaż

Zbigniew Jakubas, fot. materiały prasoweZbigniew Jakubas, fot. materiały prasowe

Zbigniew Jakubas nie wyklucza ponownego zainteresowania nabyciem Eurozetu, gdyby znowu był na sprzedaż.

"Gdyby pakiet udziałów Radia Zet był znowu na sprzedaż, to nie wykluczam ponownego zainteresowania jego nabyciem" - powiedział Jakubas PAP Biznes.

UOKiK kontra Agora

UOKiK zakazał w styczniu 2021 roku przejęcia przez Agorę kontroli nad spółką Eurozet. Zdaniem urzędu, w wyniku koncentracji powstałaby silna grupa radiowa, mogąca ograniczać konkurencję na rynku reklamy oraz rozpowszechniania programów radiowych. W ocenie UOKiK, transakcja mogła prowadzić do powstania duopolu i marginalizacji pozostałych grup i stacji radiowych, a dwie wiodące grupy radiowe (Agora wraz z Eurozetem i RMF FM) posiadałyby łącznie ok. 70 proc. udział w rynku.

W lutym br. Agora złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK. Spółka zaskarżyła decyzję w całości, wskazując na „rażące naruszenia przepisów prawa, jakie miały miejsce przy wydaniu tego rozstrzygnięcia”. - Agora wniosła do sądu o wydanie bezwarunkowej zgody na koncentrację. Zgodnie z procedurą dokumenty trafiły do UOKiK i są obecnie w dyspozycji urzędu - mówiła wtedy Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory.

W lutym 2019 roku Agora podpisała z czeskim funduszem SFS Ventures umowę zakupu 100 proc. udziałów Eurozetu, na mocy której polska grupa przejęła 40 proc. udziałów Eurozetu - właściciela Radia Zet - za 130,7 mln zł oraz zyskała opcję kupna pozostałych 60 proc. We wrześniu 2019 roku Agora zdecydowała o wykonaniu opcji kupna pozostałych udziałów od funduszu SFS Ventures.

Do grupy Eurozet należą Radio ZET, Antyradio, Meloradio, Chillizet i Radio Plus.

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym - segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy - o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy miał 17,2 mln zł straty EBITDA.

Autor:masz / pap

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas