Reklama2014-03-26
0

ZenithOptimedia i MediaCom najskuteczniejszymi domami mediowymi w Polsce

W ub.r. najwięcej dużych budżetów mediowych na polskim rynku pozyskały ZenithOptimedia Group, MediaCom Warszawa, Universal McCann i Starcom. Dało to firmom czołowe miejsca w rankingu RECMA Compitches.

Firma RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) za pozyskane w 2013 roku budżety przyznała ZenithOptimedia Group 24 pkt, a za straconych klientów - odjęła 9 pkt. MediaCom Warszawa otrzymał 19 pkt dodatnich i 6 ujemnych. Obu domom mediowym przyznano najwyższą możliwą ocenę A+.

Kolejne miejsca zajęły Universal McCann i Starcom, u których różnica między punktami za pozyskane i stracone budżety wyniosła 9: pierwsza firma dostała 9 pkt dodatnich, a druga 13 dodatnich i 4 ujemne. Obie otrzymały ocenę A. Z kolei Arena Media zdobyła 5 pkt dodatnich, natomiast Carat Polska - 6 dodatnicj i jeden ujemny.

Na ostatnich pozycjach w rankingu, obejmującym 19 domów mediowych, znalazły się MediaVest i Havas Media. Pierwszy otrzymał tylko jeden punkt dodatni i aż 10 ujemnych, natomiast drugi - 3 dodatnie i 4 ujemne.

W analizie punkty przyznawano za pozyskanie lub utratę budżetów wynoszących minimum pół miliona euro. W zależności od stopnia zaangażowania polskiego oddziału w procedurę przetargową, mógł on otrzymać od jednego do trzech punktów.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas