Reklama2009-04-15
0

ZenithOptimedia obniża prognozę dla światowego rynku reklamy

Globalne wydatki na reklamę zmniejszą się w bieżącym roku o 6,9procenta, do poziomu 453 miliardów dolarów - taką prognozęprzedstawił dom mediowy ZenithOptimedia.

W grudniu ubiegłego roku szacował on, że tegoroczne nakłady nareklamę spadną w porównaniu z rokiem 2008 tylko o 0,2 procenta.

"Od naszych ostatnich grudniowych prognoz globalny rynek reklamyzanotował solidny zwrot na gorsze" - czytamy w oświadczeniunależącego do Publicis Groupe domu mediowego.

Złą sytuację najbardziej odczuje segment prasy codziennej, wprzypadku której wydatki na reklamę będą niższe o 12 procent.Czasopisma odnotują tutaj spadek o 11 procent, a radio o 10procent. Wzrost (o 8,6 procenta) zanotuje jedynie internet, który wtym roku wyprzedzi czasopisma i stanie się trzecim największymmedium reklamowym na świecie.

Natomiast najpopularniejszym wśród reklamodawców mediumpozostanie telewizja, która zwiększy swój udział w całkowitychwydatkach reklamowych z 38,1 do 38,6 procenta. Jednocześnie wydatkina telewizyjną reklamę mają jednak zmaleć o 5,5 procenta.

Z kolei w ujęciu geograficznym najwyższy spadek nakładów nareklamę (o 13,9 procenta) ma być odnotowany w regionie środkowej iwschodniej Europy, a najniższy (o 2 procent) w AmeryceŁacińskiej.

źródło: Adweek

Autor:km

Więcej informacji:ZenithOptimedia

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas