Reklama2011-10-07
1

ZenithOptimedia znowu obniża prognozę wzrostu dla rynku reklamy

Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki na reklamę zwiększą się w bieżącym roku o 3,6 proc.

Agencja obniżyła swoją prognozę z lipca, kiedy przewidywała, że wartość rynku wzrośnie o 4,1 proc. (więcej na ten temat).

Według najnowszych szacunków, tegoroczne nakłady na reklamę sięgną 466 miliardów dolarów, w porównaniu do 450 miliardów dolarów w roku 2010.

ZO jednocześnie obniżył swoje prognozy na lata 2012 i 2013, w których globalne nakłady na reklamę mają zwiększyć się odpowiednio o 5,3 proc. (-0,6 pkt. proc.) i 5,5 proc. (-0,1 pkt. proc.).

W latach 2010 - 2013 wydatki reklamowe w Ameryce Północnej mają rosnąć rocznie średnio o 3,3 proc. (wcześniej zakładano wzrost o 0,2 pkt. proc. niższy), w Europie Zachodniej o 2,8 proc. (-0,6 pkt. proc.), w Japonii o 1,1 proc. (+0,2 pkt. proc.), w Ameryce Łacińskiej o 7,1 proc. (-0,9 pkt. proc.), w regionie Azji i Pacyfiku (bez Japonii) o 10,1 proc. (-0,6 pkt. proc.), a w Europie Środkowo-Wschodniej o 10,4 proc. (-2,0 pkt. proc.). Spadek jest przewidywany tylko dla regionu Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej - o 3,6 proc. (-3,7 pkt. proc.).

Rynki wschodzące, definiowane przez ZO jako wszystkie rynki poza Ameryką Północną, Europą Zachodnią i Japonią, mają w latach 2010 - 2013 zwiększyć swój udział w globalnym rynku reklamowym z 31,0 proc. do 34,9 proc.

Obecnie na liście dziesięciu największych rynków reklamowych znajdują się dwa rynki wschodzące (Chiny i Brazylia), a w roku 2013 ma do nich dołączyć Rosja.

W omawianym okresie najbardziej do wzrostu globalnego rynku przyczynią się USA, gdzie nakłady na reklamę zwiększą się o 14,3 miliarda dolarów. Za to następnych pięć pozycji w tym zestawieniu zajmują rynki wschodzące - Chiny (12,7 mld USD), Rosja (4,7 mld USD), Brazylia (2,9 mld USD), Indie (2,6 mld USD) i Indonezja (2,5 mld USD).

Autor:km

Więcej informacji:ZenithOptimedia

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas