Radio2022-04-25
2

Zmalały wpływy reklamowe RMF FM. Radio ZET, Jedynka i Eska z dużymi wzrostami

W dwóch pierwszych miesiącach br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły rok do roku o blisko 6 proc. Największe wzrosty przychodów odnotowały w tym okresie Eska Wrocław i Radio Zet. Mniej za reklamach zarobiły RMF FM i RMF Classic.

W okresie styczeń-luty br. marketerzy wydali na reklamę w radiu 1,42 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego okresu ub.r. o 5,8 proc.- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, bez VAT i rabatów).

Najwięcej na reklamach zarobiło RMF FM. Wpływy reklamowe stacji wyniosły 378.4 mln zł. Było to jednak 9,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobny spadek przychodów reklamowych notuje RMF Classic (-9,1 proc.), które w tym roku zarobiło na reklamach 17,5 mln zł.

RMF FM było w I kwartale br. liderem rynku radiowego pod względem słuchalności, jest również najchętniej słuchaną rozgłośnią wśród kadry zarządzającej.

Pozycję reklamowego wicelidera radiowego zajmuje Radio Zet z wpływami w wysokości 293,1 mln zł – wyższymi rok do roku o 18,9 proc. Podium zamyka Program I Polskiego Radia z 62,6 mln zł przychodów (wzrost o 17,4 proc.).

Program III Polskiego Radia zarobił na reklamach 58,4 mln zł (wzrost o 3,1 proc.), Tok FM – 41,9 mln zł (wzrost o 12,8 proc.), a Vox FM – 31,5 mln zł (wzrost o 4,8 proc.).

Marketerzy na reklamę w Esce Warszawa wydali 20,3 mln zł (wzrost o 17 proc.), w Esce Wrocław – 19,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a w Esce Poznań – 17,3 mln zł (wzrost o 11,1 proc.).

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas