PR2014-12-02
12

Związek Firm Public Relations protestuje przeciw przetargowi Kompanii Piwowarskiej

Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations

Związek Firm Public Relations przygotowuje formalny protest przeciw przetargowi na obsługę PR zorganizowanemu przez Kompanię Piwowarską. - Według naszej opinii przetarg nie był przeprowadzony według zasad rynkowych i poszanowania reguły fair-play - mówi nam Norbert Ofmański, prezes ZFPR.

Kompania Piwowarska do przetargu na obsługę swoich kilku marek w zakresie PR zaprosiła 12 agencji, wymagając od nich bezpłatnego przygotowania kompletnego planu działań komunikacyjnych dla każdej z tych marek. W konsekwencji prawie połowa zaproszonych firm zrezygnowała ze starania się o to zlecenie.

- Ten przetarg powinien być nauczką dla agencji. To przykład traktowania ich przez klienta z pozycji siły - ocenili menedżerowie z firm public relations w rozmowie z Wirtualnemedia.pl (przeczytaj te komentarze).

Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations, poinformował nas, że organizacja planuje złożyć formalny protest w tej sprawie. - Zależy nam, aby to zrobić w sposób rzetelny uwzględniając i analizując wszelkie informacje, które otrzymujemy o tym przetargu - zaznacza.

- Jednak już teraz stwierdzam, że przetarg według naszej opinii nie był przeprowadzony według zasad rynkowych i poszanowania reguły fair-play. Zwłaszcza w sytuacji kiedy organizatorem przetargu jest jedna z wiodących firm na rynku, stosowanie praktyk wywierania wpływu na uczestników przetargu z pozycji siły nie jest przez nasze środowisko akceptowane - ocenia Ofmański.

Prezes ZFPR zwraca też uwagę, że Kompania Piwowarska zobowiązywała agencje, które przystąpiły do przetargu, do nieinformowania o samym fakcie zorganizowania tej procedury. - Budzi to nasze wątpliwości odnośnie intencji jego organizatora - mówi Norbert Ofmański. - Oczywiście, uznajemy w pełni prawo organizatorów przetargów do utajniania warunków merytorycznych  (czyli wszelkich informacji związanych z interesem firmy), natomiast kwestionujemy zasadność utajniania samego faktu ogłoszenia przetargu, ponieważ w przypadku naruszenia praktyk rynkowych ogranicza to możliwość obrony oferentów na zdrowych, partnerskich zasadach biznesowych - tłumaczy.

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas