Producenci wody już w kwietniu br. mocno inwestowali we wsparcie marketingowe swoich marek, głównie w telewizji i magazynach. Na reklamy wydali ponad połowę więcej niż rok temu, największy budżet miał Żywiec Zdrój.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci wody byli mocno aktywni reklamowo w mediach tradycyjnych (nie uwzględniając internetu) już w kwietniu br., czyli jeszcze przed startem sezonu letniego, w którym ta branża notuje najwyższe wzrosty sprzedaży.
Cennikowo wydali na reklamy 16,2 mln zł, czyli o 59,1 proc. więcej niż w kwietniu ub.r. Zwiększyli nakłady reklamowe w magazynach, gazetach i telewizji, a ograniczyli je w radiu.
Telewizje zarobiły na reklamach produktów z tej kategorii 13,8 mln zł, czyli 49,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na promocje wody w magazynach wzrosły o 137,7 proc., do 1,3 mln zł, a w gazetach o 110,2 proc., do 21,9 tys. zł.
Radio z kolei zarobiło 40,9 proc. mniej niż przed rokiem, nieco ponad 220 tys. zł.
Zobacz tabelęNajwięcej na wsparcie swoich produktów w mediach tradycyjnych przeznaczył w kwietniu br. należący do Grupy Danone Żywiec Zdrój (producent wody Żywiec Zdrój). Firma wydała ponad 4 mln zł, podczas gdy rok temu zaledwie 28 tys. zł.
Kampania rozpoczęta w kwietniu br. promowała nowość w ofercie firmy - gazowaną wodę tej marki z sokiem (więcej o tym).
Nestle Waters Polska (producent Nałęczowianki) zwiększył wydatki o 24,6 proc., do blisko 3 mln zł, a Maspex Wadowice (produkujący m.in. Kubuś Waterrr) - o 8,6 proc., do 2,8 mln zł.
Zobacz tabelęPierwsza tegoroczna kampania Nałęczowianki ruszyła już w pierwszych dniach kwietnia br., a kontynuowana była w maju (więcej o niej). Z kolei Maspex Wadowice w działaniach reklamowych prowadzonych w kwietniu podkreślał, że woda Kubuś Waterrr nie zawiera konserwantów (zobacz szczegóły).