Reklama2012-05-31
2

5 proc. mniej na reklamę tv. TVP mocno w dół, Polsat i TVN do góry (TOP10)

W kwietniu br. na reklamę w polskiej telewizji cennikowo wydano 4,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Mocno spadły wpływy reklamowe TVP 1 i TVP 2, za to wzrosły przychody TVN i Polsatu.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych spadły w skali roku o 4,7 proc. - licząc z autpromocją, a o 4,1 proc. - bez uwzględnienia autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję były o 58 proc. większe niż rok wcześniej.

>>> Polsat nowym liderem, „M jak miłość” i „Ranczo” hitami tygodnia

Zarabiające zdecydowanie najwięcej z reklam TVN i Polsat zanotowały kilkuprocentowe wzrosty tych przychodów w skali roku. W przypadku TVN zmiana wyniosła 2,7 proc. a w przypadku Polsatu - 7,6 proc. Nieco bardziej zwiększyły się cennikowe wpływy reklamowe TVN 24 i TV 4 - odpowiednio o 7,9 i 13 proc. Natomiast National Geographic Channel zarobił aż o 57,4 proc. więcej.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe TVP 1 spadły rok do roku o 24 proc., a TVP 2 - o 20,7 proc. Natomiast Viva Polska zarobiła aż o 42 proc. mniej, a AXN - o 12,7 proc. mniej. Z kolei wpływy reklamowe MTV Polska skurczyły się prawie o połowę, przez co kanał wypadł z czołówki zestawienia.

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:Kantar Media

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas