Reklama2015-12-24
1

Aflofarm i Lidl więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble, Kino Świat i Orange Polska (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Aflofarm Farmacja Polska, który niezmiennie jest liderem wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach, przez jedenaście miesięcy br. przeznaczył na to ponad jedną trzecią więcej niż rok temu. Nakłady reklamowe zwiększył też Lidl Polska, a ograniczyły je m.in. takie firmy, jak Procter&Gamble Polska,  Kino Świat i Orange Polska.

Od stycznia do listopada br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 27,6 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyła firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, której wydatki w omawianym okresie wyniosły 1,58 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 37 proc. Przedsiębiorstwo zdecydowało się właśnie na zmianę domu mediowego zajmującego się dla niego planowaniem i zakupem czasu reklamowego w telewizji - zamiast Mindshare będzie to robić Starcom Mediavest Group.

Drugim pod względem inwestycji reklamowych marketerem jest Orange Polska. Ten telekom na wsparcie swoich produktów i usług w pozainterentowych mediach przeznaczył w tym roku 545,7 mln zł , czyli mniej o 2,8 proc.Orange podpisał niedawno umowę, na mocy której został sponsorem tytularnym Open’er Festivalu.

Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Lidl Polska z wydatkami w wysokości 485,4 mln zł (17,6 proc. więcej niż rok wcześniej). Od września br. ten marketer prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy, którzy w bożonarodzeniowej kampanii zachęcają do udziału w promocji z 2 mln egz. książki kucharskiej o rybach do wygrania.

Inwestycje reklamowe zwiększyła też w porównaniu z ub.r. spółka P4, operator sieci Play - w tym roku wydała o 8,5 proc. więcej niż rok temu, zostawiając w mediach 357,9 mln zł.

Z kolei dystrybutor filmowy Kino Świat oraz koncerny Procter & Gamble Polska i Ferrero Polska zredukowały nakłady reklamowe w skali roku. Kino Świat zmniejszył je o 18,4 proc. do 485,3 mln zł, Procter & Gamble - o 24 proc., do 346,4 mln zł, a Ferrero - o 3,1 proc., do 332,6 mln zł.

Do czołówki największych reklamodawców tradycyjnych mediów pierwszych jedenastu miesięcy tego roku trafiły takie firmy, jak Unilever Polska, Volkswagen Group Polska i Metro Group. Poza czołówkę wypadli zaś USP Zdrowie, Nestle Polska i L'Oreal Polska.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas