Badania2022-03-18
4

Allen Media Group pozywa Nielsena za "oszustwa i ukrywanie"

Allen Media Group, właściciel Weather Channel w USA pozywa firmę badawczą Nielsen za „oszustwa i ukrywanie” i domaga się od firmy miliardowych odszkodowań. W pozwie stwierdzono, że system ocen panelowych Nielsena jest „przestarzały, wysoce niewiarygodny i zasadniczo wadliwy”.

Grupa medialna Byrona Allena – do której należy The Weather Channel i 27 oddziałów sieci lokalnej – złożyła pozew przeciwko Nielsenowi, domagając się miliardów dolarów odszkodowania za „oszukańcze wprowadzenie w błąd i oszustwo przez ukrycie”.

Firmy (w tym Weather Group, Entertainment Studios Networks i CF Entertainment) twierdzą, że system oceny paneli telemetrycznych Nielsena jest „przestarzały, wysoce niewiarygodny i zasadniczo wadliwy” i nie jest w stanie ocenić wiarygodności mniejszych sieci, takich jak Pets.TV i Comedy.TV.

„Branża poniosła straty w wysokości miliardów dolarów i nie możemy już sobie na to pozwolić. Nielsen musi szybko rozwiązać te problemy. Jeśli nie, to oczekujemy, że Nielsen wkrótce stanie w obliczu pozwu zbiorowego o wartości ponad 10 miliardów dolarów” – informuje Allen Media Group.

Nielsen odmawia komentarza w tej sprawie.

"Oszustwo"

W złożonym pozwie stwierdzono, że sieci należące do Entertainment Studios w 2017 roku zostały celowo wprowadzone w błąd przez Nielsena w odniesieniu do jego systemu paneli i „zawierały półprawdy, aby uzyskać miliony opłat za ocenę The Weather Channel”. 13 sieci Allena obejmuje The Weather Channel, a także wiele usług AVOD.

Nielsen został pozbawiony akredytacji przez Media Rating Council od we wrześniu ub.r. ze względu na niedoszacowanie oglądalności telewizji podczas pandemii.

W grudniu Nielsen poinformował swoich klientów, w tym sieci i agencje telewizyjne, że od września 2020 r. w krajowych programach telewizyjnych  nie uwzględnia oglądalności poza domem.

Na początku tego miesiąca Video Advertising Bureau zwróciło się do firmy Nielsen o odłożenie nowych comiesięcznych publikacji o wpływie na „big data” — wskaźników oglądalności z dekoderów i telewizorów inteligentnych, które uzupełniają jego wewnętrzne dane panelowe dotyczące pomiarów telewizji krajowej — do czasu, gdy tegoroczne dane z góry zostaną opublikowane.

Firma Nielsen zobowiązała się wprowadzić odpowiednie poprawki , ale kilka firm i organizacji pracuje obecnie nad stworzeniem własnych alternatyw pomiarowych, w tym  NBCUniversal , WarnerMedia i  ViacomCBS , które będą współpracować z Dentsu przy programach pilotażowych, wykorzystujących dane VideoAmp do transakcji zamiast danych Nielsena lub Comscore.

Pozew cywilny Allena, złożony w Sądzie Okręgowym w Cook County, IL, ma na celu rozprawę przed ławą przysięgłych.

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas